årets marknadsförare 2019
Vi är överväldigande. STORT TACK
Motivering Guldstänk
Årets Marknadsförare 2019: Björklunds Kafferosteri
Det här är smart och äkta marknadsföring när den är som bäst, och så blir det förstås när allt börjar med nörderi och en vilja att dela med sig till andra av sin passion. Årets marknadsförare tar oss tillbaka till den enklaste formen av relationsmarknadsföring: Att göra något bra och dela med sig för att locka kunder. Utmaningen är extra stor eftersom det gäller något som de flesta av oss har en stark relation till. Vår vinnare har byggt upp en engagerad grupp ambassadörer på hemmaplan, och har på så sätt stadigt ökat på kundkretsen. En del av lösningen är den strategiska namnsättningen av produkterna och den genomtänkta designen. Plötsligt har man tagit positionen som västeråsarnas självklara gå-bort-present. Nu är det dags att ta steget ut på den globala arenan och få Sydkorea att brygga västeråskaffe.